Uztaro 32 (2000)

Haurrak, egitura txertatuen jabekuntza eta mintzaide helduen eragina

Egilea(k):
Andoni Barreña Agirrebeitia
Jakintza-arloa:
Hizkuntzalaritza
Orrialdeak:
17-33
PDFa deskargatuDeskargatu

Laburpena:

Ikerlan honetan bost haur euskaldunen egitura txertatuen garapena aztertuko da. Horretarako haurrek bi hitzezko esaldiak egiten hasten direnetik aurrerako ekoizpenak behatuko dira. Helburua hirukoitza da: a) batetik, egitura txertatuen garapenaren deskribaketa egitea; b) bestetik, haur guztiek antzeko garapena gauzatzen duten ikustea; c) azkenik, mintzaide helduen eragina nolakoa den zehaztea. Gainera, beste hizkuntzen garapenetan ikusitakoa ere kontuan hartuko da.

 

This paper will deal with the analysis of subordinate structures in five Basque speaking children, starting with two words utterances. The research will focus on three main points: a) to describe the development of subordinate clauses; b) to observe if the five children proceed in the same way; and c) to determine the role of adult input in the process. We also take into account the data observed in the acquisition of other languages.