Uztaro 57 (2006)

Euskaldunak eta Goi-maialako Hezkuntza Esparru Unibertsitario Europarra

Egilea(k):
Xabier Isasi Balanzategi
Jakintza-arloa:
Soziologia
Orrialdeak:
83-90
PDFa deskargatuDeskargatu

Laburpena:

Bolognatik abiatutako prozesuak, oro har, eta ECTS motako kreditu-sistemaren hedapenak aldaketa handiak eta esanguratsuak ekarriko dituzte Euskal Herriko unibertsitateetara. Kreditu-sistema berriak ikasleriaren mugikortasuna areagotzeaz harago, ikasleen jarduera akademikoak zabaldu eta handitu egingo ditu.
Irakasleriari dagokionez, lan handiagoa ekartzeaz gainera antolaketa-aldaketak ekarri behar ditu ECTS motako kreditu-sistema berriak. Nolako eta zenbateko aldaketak datozen ikusirik komunitate unibertsitario euskaldunak dauden arriskuez eta izan litezkeen aukerez jabetu beharko luke. Alde batetik, unibertsitatean azken urteotan euskararen normalizazioan izandako aurrerapenak arriskuan egon litezke. Bestetik, Europar Batasuneko goi-mailako esparru unibertsitarioaren eraketak Euskal Herriko unibertsitateen arteko bateragarritasuna eta komunitate unibertsitario euskaldunaren kohesio handiagoa lortzeko balio lezake.

The process initiated in Bologna, and the establishment of the ECTS credits system, involves large and significant changes in the universities of Euskal Herria (Basque country). The new credits system, besides promoting the mobility of students, increases studentsÕ academic activities.
In relation to the teaching staff, the new ECTS credits system enlarges the work load compels to create new figures of teaching staff. In this new situation, Basque professors are impelled to consider the risks that these changes imply for teaching in Basque language. Nevertheless, the European Space of Higher Education plays a relevant role in facilitating agreement a joint development in the Universities of the Basque Country and increasing cohesion, in the Universities of the Basque Country.